عامل کلیدی که می تواند راندمان موتور اتومبیل شما را افزایش دهد افزودن جریان هوای ورودی و بهبود تخلیه گازهای خروجی از موتور است . همین جاست که اهمیت هدرز مشخص می شود. هدرز باعث می شود که میزان افت راندمانی که توسط منیفولد اگزوز رخ می دهد کاهش یابد به عبارتی هدرز به خروج راحت تر گازهای اگزوز کمک می کند .هدرز برای هر سیلندر یک لوله کوچک تخلیه دود فراهم می آورد. این لوله های کوچک باعث می شوند تا دود خروجی از سیلندر ها در هنگام خروج به عقب پس نزند . هنگامی که دیگر نیاز نباشد که سیلندرها برای تخلیه دود خود از یکدیگر نیرو بگیرند این نیرو هدر نرفته و صرف به حرکت درآوردن چرخ ها و رضایت شما از راندمان موتور اتومبیل می گردد. هدرزها yeppopo در انواع و اقسام شکل ها و برای کاربردهای گوناگون تولید می شوند. البته هدرزهایی که ساخت شرکت هایی مانند JBS header و Hedman header و Paceseher header هستند در اشکال متنوع ساخته شده و برای اتومبیل هایی چون camaro وFirebird بکار می روند . با بکارگیری هدرز اگزوز علاوه بر اینکه کارایی yeppopo لوله های خروجی دود سیلندرها بالا میروند هوای سرد بیشتری به داخل کشیده می شود و جریان هوای بهتری برای موتور فراهم میگردد .در هنگام تقویت موتور اتومبیل خود یک سری موارد اصلی را باید مراعات کنید که تهیه هدرزهای اگزوز با راندمان بالا یکی از مهمترین این موارد است. شما احتمالا با عباراتی نظیر :پس زدن دود خروجی از سیلندر, مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها yeppopo ,طول بهینه اگزوز , کولکتور collector ادغام شده , احتراق چرخشی سیلندرها , ترکیب سازگار و بسیاری از عبارات yeppopo دیگر که هر یک معنای خاصی دارند آشنایی دارید . اما این که چطور این ها با هدرز اگزوز ارتباط پیدا میکند کمی مبهم است.اولین درک نادرستی که نیاز به اصلاح دارد این است که تصور می شود یک هدرز باعث کاهش پس زدن دود خروجی از سیلندر می شود اما این برداشت درست نیست . در واقع حد معینی از این پس زدن دود برای کارایی بهینه موتور ضروری است .یعنی دقیقا خلاف این عقیده درست است .یک هدرز نه تنها باعث کاهش پس زدگی دود خروجی از سیلندر می شود بلکه در اقدامی مهم تر نقش یک دستگاه مکنده را در درون موتور بازی میکند .معنای عبارت مکش ترتیبی دود خروجی سیلند ها این است که هنگامی که دریچه خروج دود سیلندر بعدی باز می شود این قطعه مکنده دود آن را به درون خود می مکد و آن را از سیلندر خارج میکند. نکته بعدی که باید در نظر گرفته شود قطر مناسب لوله است . بسیاری از افراد فکر می کنند که هر چه این قطر بیشتر باشد ,کارایی هدرز بالاتر میرود اما
این طور نیست .کوچکترین قطر لوله ای که بتواند جریان دود را از درون خود با حداکثر سرعت عبور دهد باید مورد استفاده واقع شود.قطر yeppopo کم لوله باعث ایجاد جریان سریع دود در داخل خود می شود که در هنگام مکش ترتیبی دود خروجی از سیلندرها و در هنگام کارکرد موتور با دور موتور پایین باعث افزایش راندمان می شود. اما وقتی دور موتور بالاتر میرود این اندازه کوچک قطر لوله نمی تواند به همان میزان دودی که از موتور خارج می شود هوا به داخل وارد کند و در نتیجه موتور در دور بالا بصورت بهینه کار نمی کند .برای رفع این مشکل قطر این لوله اگزوزها باید یک شماره بزرگتر گرفته شود.
فيلتر هوا وسيله اي ايست كه آلودگي ها و ذرات معلق در هواي ورودي موتور رو جذب ميكنه فيلترهاي اسپورت اين خاصيت رو دارن كه بيشترين حجم ممكن هوا رو به داخل موتور منتقل ميكنن و باعث ميشن كه تنفس موتور راحت تر و در نتيجه فشار روي موتور كمتر و شتاب و قدرت بهتري بدست بياد كه البته فيلتر هاي اسپرت باعث ميشن كه هنگام دور گرفتن موتور صداي اسپورتي بده كه اين از ديگر خصوصياتشون هست و اين فيلتر ها براي اتوموبيلهاي كاربراتوري و انژكتوري موجود است در حال حاضر دو نوع فيلتر براي ماشيناي انژكتوري در بازار موجود است نوع اول مدلي هست كه ساختار ساده اي داره و هر كسي ميتونه اونو روي ماشين دلخواهش نسب كنه و براي تميز كردنش بايد باز و با آب شستشو بشه كه در عكس ميبينيم
رایان yeppopo تست نام اولین کارگاه تخصصی تنظیم موتور خودروهای انژکتوری در شهر همدان است. آدرس این کارگاه میدان هگمتانه بلوار الوند روبروی مسجد پیروادی می باشد. شماره تلفن همراه اینجانب09183140954 است. من دانش آموخته رشته مهندسی ماشین آلات از دانشگاه بوعلی سینا همدان هستم و مدتی کارشناس فنی ایران خودرو بوده ام. در این وبلاگ نکاتی آموزشی از خودروهای انژکتوری ارائه می شود.
آمار
No comments:
Post a Comment