Menu RePublica Apie Post Scriptum Kas mes? Autorinės teisės Istorija Nuomonės Platinimas Post Scriptum premija Renginiai Dvidešimt antrojo Post Scriptum numerio pristatymo renginiai Septynioliktojo Post Scriptum numerio pristatymas: kaip išlikti žmogumi sovietinėje tikrovėje Dvyliktojo Post Scriptum numerio pristatymas arba kaip TSPMI virto žaidimų aikštele Post Scriptum pristatymas: camera surveillance Iš ko galima padaryti universitetą? Post Scriptum pristatymas: simuliacinis žaidimas Kurkime civilizacijas Kas civilizaciją daro civilizacija? Civilizacijos sampratos paieškos su Vytautu Kavoliu Aštuntojo Post Scriptum numerio pristatymas Diskusija Politinės ideologijos Lietuvoje: genezė ir reikšmė Diskusija Lietuvos studentų korporacijos XXI amžiuje: natūralus reiškinys ar simuliacija? camera surveillance Šeštojo Post Scriptum numerio pristatymas Pirmojo Post Scriptum camera surveillance numerio pristatymas Redakcija Dabartinė redakcija Ankstesnės Post Scriptum redakcijos Nuorodos Parašykite į PS!
Ikimoderniaisiais laikais gamtos kataklizmai vertinti vienareikšmiškai kaip Visagalio bausmė už nepaklusnumą dieviškajai tvarkai. Malda ir atgailavimas, apsaugantys nuo negailestingų pragaro puotų, taip pat niekam nekėlė abejonių savo teisingumu. Šiandien šie viduramžių mitai baigia sudūlėti pageltusiuose istorijos metraščiuose. Tapome kur kas protingesni: gebame žymiai sumažinti gripo pandemijos mastą bei tiksliai apskaičiuoti cunamio sukeltus nuostolius Pietryčių Azijos kurortų verslui.
Tačiau globalinių katastrofų priežastingumas išlieka pusiau mistinėje plotmėje. Žemės drebėjimus sukelia litosferos plokščių judesiai, epidemijų protrūkius greitai mutuojantys virusai, kitaip tariant, stichijos siautėjimai. Ar stipriai camera surveillance pažengta nuo Dievo valios iki gamtos išdaigų teorijos? Susidaro įspūdis, jog į tam tikrus reiškinius vis dar žvelgiame iš tamsiųjų viduramžių pasaulėžiūros pozicijų.
Netgi be profesionalių mokslinių žinių ar gilaus tikėjimo nesunku nujausti, kad žmogus šis tas daugiau, nei vien apčiuopiamas kūnas, ląstelių, molekulių, atomų rinkinys. Palyginus gyvą ir ką tik mirusį žmogų, galima konstatuoti, jog abiejų griaučiai, organai nesiskiria, kraujo sudėtis tokia pati, nervų sistema dar veikia, o nagai bei plaukai auga dar ne vieną mėnesį po mirties. Akivaizdu, camera surveillance kad mirusįjį palieka tam tikra gyvybę teikusi energija. Neorganinis kūnas savyje taip pat turi energetinį potencialą, verčiantį jį sudarančius atomus sistemingai judėti ir taip suteikiantį jiems atitinkamą fizinį camera surveillance pavidalą. Visa sudaryta iš atomų. Fizinių kūnų diferenciaciją lemia skirtingi energetiniai kodai, be kurių egzistuotų tik vientisas atomų chaosas. Būtent dėl to ir Žemės planetą galima įvardyti kaip vienetą, o ne kaip padrikų, erdvėje pasklidusių materijų sankaupą. Mūsų planeta camera surveillance tai vienas didžiulis kūnas, kurio visi elementai tarpusavyje suraizgyti energetiniais tinklais, todėl planetos harmonijai palaikyti reikalingas visų jos dalių indėlis. Universalų harmonijos principą galime pritaikyti gamtos kataklizmams paaiškinti.
Šiandieninių globalinių katastrofų mastas rodo, jog pastaruoju metu pasaulio harmonija yra kaip niekad camera surveillance pažeista. Jaučiamas vis didesnis vandens trūkumas, atsiradęs ne tiek dėl demografinio sprogimo, kiek dėl piktnaudžiavimo vandens ištekliais bei jo teršimo. Ne mažesnį susirūpinimą kelia ir besaikė oro tarša jau ne vien mokslinėje fantastikoje prognozuojama, jog ateityje teks pirkti švarų orą. Pagal harmonijos principą, naikinant vieną ar kelias stichijas, kitos negali likti nepažeistos. Jos siautėja visos kartu, lygiai taip, kaip žmogui nuo danties skausmo pakyla temperatūra reaguoja visas kūnas. Tad stiprūs cunamiai, uraganų šėlsmas, gausūs potvyniai tai ne kas kita, kaip stichijų disbalanso ženklas.
Energijos visuotinumas moksliškai įrodytas jau seniai, tačiau viešojoje sferoje harmonijos camera surveillance poreikis išlieka tabu. Gamtos kaip sistemos, kaip universumo suvokimas mažai paplitęs ne tik tarp eilinių piliečių, bet viešai nepripažįstamas ir valdžios elito . Kodėl?
Galbūt lengviau tiesiog atmesti bioenergetikų šauksmą ir nuleisti geležinę uždangą prieš viską, kas yra anapus žmogiškojo juslinio suvokimo ribų. Juk moderniojoje visuomenėje ryški tendencija prietarais laikyti visa tai, kas peržengia penkių žmogaus pojūčių galimybes. Tad ir gamtos reiškiniai aiškinami tik tuo, kas yra empiriškai, jusliškai pamatuojama. Tačiau objektyviai nėra priežasčių, kodėl gamtos reiškiniai turėtų būti pritaikyti jusliniam camera surveillance žmogaus suvokimui. Pavyzdžiui, pastaruoju metu itin populiariame camera surveillance kabalos mokyme teigiama, camera surveillance kad žmogaus juslės užkerta kelią suvokimui. Įsitikinimą, kad visas pasaulis gali būti suvokiamas tik žmogaus juslėmis, lemia homocentrizmas nesąmoningas žmogaus įprotis laikyti save visatos centru. Apsiribodami jusliniu pasauliu įrodome, kiek nedaug tepažengėme nuo savo protėvių.
Žinoma, negalima teigti, jog gamtos problemos visiškai ignoruojamos: politikoje vis aktyviau dalyvauja žaliųjų judėjimai, o valstybės saugo, kad
No comments:
Post a Comment